mandag, september 29, 2008

617 dage.

Wow - så faldt jeg lige over min gamle blog. Den skal da næsten have et skud igen.

Der er GODT nok sket meget siden mit sidste indlæg. Det er utrolig interessant at sidde og læse mine gamle indlæg igennem - nok mest for mig selv :)

Siden sidste indlæg..den 22. januar 2007 er der gået 617 dage. 617 gange er jeg stået op - har tænkt nogle tanker, handlet udfra nogle af dem, ført nogle ting ud i livet og gået i seng igen. Det har ledt mig til hvor jeg er i dag. Det er nemt at glemme, at der hvor man står i livet, i præcis dette øjeblik, udelukkende er et resultat af ens handlinger op til det her punkt. Havde jeg gjort ting anderledes i løbet af de sidste 617 dage ville jeg være et andet sted.

De sidste 617 dage har jeg blandt andet været ude og rejse - jeg har været i Tyskland, Irland, Italien, Thailand, Singapore, Usa, Canada, Caribien, Egypten og Spanien. En af de ting jeg er mest taknemmelig for ift. poker er at jeg har fået mulighed for at rejse ud og se forskellige dele af verden og de mennesker der lever i den. Det har givet mig et lidt andet perspektiv på tingene, og jeg føler mig i højere grad, end tidligere, som en brik i et ret stort spil.

Derudover har jeg været oppe og spille ret højt - NL10.000 euro som det højeste. Jeg har vundet 280.000$ på en måned... og jeg har tabt 280.000$ på en måned. Jeg har haft min onlinerulle i 500.000$+ .. og jeg har bustet den igen. Det har været enormt lærerrigt at prøve at buste online. Jeg har egentlig altid ment at folk der gik bust var nogle tiltede lagtards, men nu da jeg har prøvet det på egen krop mener jeg i højere grad at det er en del af spillet. Variansen i poker er virkelig en uhyggelig størrelse - en som man kan gå i mange år uden at blive ramt af for alvor. Men den kommer :) Forhåbentlig oplever jeg den anden side af variansen de næste 617 dage.

Udenfor pokeren har jeg fået shoppet en lejlighed og en slæde. Lejligheden regner jeg som et aktiv der gerne skulle give en økonomisk gevinst om nogle år - slæden derimod er et STORT FUCKING MONEYDRAIN. Jeg vidste godt den var dyr i drift da jeg shoppede den men jeg bliver stadig overrasket gang på gang hver gang jeg tænker over HVOR mange udgifter jeg har haft til den. Den næste bliver så udgiften til min nye køreprøve - mere om det næste gang :)

Det kan virke ret indholdsløst at sidde og grinde poker dag ind og dag ud, så det er nødvendigt at man sørger for at få noget afveksling. Jeg vil gerne lave noget der har lidt mere inhold end at spille poker. Den mulighed har jeg set i PokerUniversitetet som er et site der hjælper én til at forbedre ens pokerspil. Jeg har derfor valgt at blive en aktiv del af projektet som videoinstruktør såvel som Coach. Jeg syntes det er er enormt tilfredsstillende at være med til at give noget værdi til folk på et område hvor jeg ved jeg har en masse at dele ud af.
Poker kan være en enorm gave og en katalysator til en masse oplevelser i ens liv som man måske ikke ville have fået ellers - og værktøjerne til at få de oplevelser ligger i de beslutninger man tager ved pokerbordet. Kvaliteten af beslutningerne dikterer resultatet.
Dette er ikke kun gældende indenfor poker, men i samtlige aspekter i livet.

Forskellen på folk der oplever succes og lykke og dem der ikke gøre - er udelukkende kvaliteten af deres beslutninger og handlinger. Tænk over det næste gang du står overfor et valg.

Ha' det godt.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg havde et valg.. Skulle jeg skrive en kommentar eller ej. Jeg valgte at gøre det.
I 617 dage har din blog været min startop side. I 617 dage har jeg siddet og ventet på nyheder fra dig. I 617 dage har jeg været skuffet. Men today is a day of days! ENDELIG noget læsestof - for det er der virkelig ikke nok af på nettet..
Ej godt at se det hele kører og du finder tid til at skrive indlæg.. Til fans som mig. Plz lad der ikke gå 617 dage før du opdaterer igen

http://www.hardstylers.dk sagde ...

Hej Sil.

Dejligt at se du opdaterer igen, jeg har efterhånden også opfordret dig til det et par gange. Stadig spændende læsning at se hvad der foregår i din pokerverden :)

poker sagde ...

fed og spændende blog.

skriv noget mere...

Anonym sagde ...

Jamen hvordan går det så i pokeren nu?

Sasuke sagde ...

Tak for kommentarene - det er rart at se at nogen gider læse det ævl jeg skriver :)

Anonym sagde ...

Update pls....